|
|
|
|
Namen usposabljanja je udeležence usposabljanj pripraviti na samostojno delo v gledališču ali pri filmu. Tematsko se predvidoma deli na tri sklope delavnic, ki bodo potekale dva dni v tednu, skupaj pa bo usposabljanju za gledališče in film namenjenih 60 ur. |
|
|
|
|
|
ZAKONITOSTI GLEDALIŠKE IN FILMSKE IGRE |
|
|
|
|
- |
tipi javnega nastopanja (na prostem, v zaprtem prostoru, pred kamero, pred živo publiko, pred otroško ali mladinsko publiko, pred odraslo publiko itd.) |
|
- |
razlike gledališke in filmske igre, podobnosti, značilnosti |
|
- |
obvladovanje gledališkega in filmskega prostora |
|
- |
odrska prezenca/prezenca pred kamero in mikrofonom |
|
- |
verbalno izražanje (delo z glasom, vaje za artikulacijo, razlika med javnim odrskim govorom in govorom v zasebnih govornih položajih, delo z glasom pred mikrofonom itd.) |
|
- |
jezik (poudarek na uporabi tujega jezika (slovenščine) kot osnovnega komunikacijskega sredstva, nekaj podrobnosti o slovenskem jeziku, njegovi zvrstnosti in različnih rabah v različnih govornih položajih) |
|
- |
raba angleščine in/ali francoščine kot komunikacijskega jezika priseljencev v Sloveniji |
|
|
|
|
|
ZASNOVA GLEDALIŠKEGA IN FILMSKEGA DELA |
|
|
|
|
- |
razlika gledališkega in filmskega pristopa, enotne značilnosti |
|
- |
specifične prednosti udeležencev, razvijanje specifičnih lastnosti, osebni pristop k odrskemu in filmskemu nastopu, |
|
- |
vnašanje svoje >zgodbe< v nastop, izraba specifične identitete posameznikov za barvanje generičnih nastopov |
|
- |
idejna zasnova za kratko gledališko predstavo in filmsko zgodbo (praktično usposabljanje) |
|
- |
dramaturška obdelava ideje in priprava besedila, izdelava scenarija |
|
- |
razjasnitev pojmov in vlog v gledališču in pri filmu (režiser, snemalec, tonski mojster, igralec ...) |
|
- |
igra in snemanje v zaprtem prostoru - uporaba vlog v situaciji |
|
- |
obdelava izdelka (montaža slike in zvoka) |
|
- |
gledanje izdelka in analiza |
|
|
|
|
|
SAMOSTOJNA POSTAVITEV GLEDALIŠKEGA IN FILMSKEGA LIKA IN/ALI DELA |
|
|
|
|
- |
ustvarjanje kratke gledališke predstave (igralske vaje, preizkušanje različnih režijskih idej udeležencev, glasbena oprema, osvetljevanje) |
|
- |
nastop pred publiko oz. kamero |
|
|
|
|
|
Udeleženci bodo v okviru praktičnega dela usposabljanja sodelovali z udeleženci plesnih in glasbenih usposabljanj, da bi kar najbolje predstavili afriško kulturo in njeno barvitost. Po uspešnem usposabljanju bodo udeleženci sposobni samostojno sodelovati v gledališki in/ali filmski ekipi, obogateni z osnovnimi znanji, ki jim omogočajo nadgradnjo njihovih zanimanj. |
|
|
|
|
|
Delavnice bodo potekale v oktobru, novembru in decembru 2009 ter se nadaljevale tudi v letu 2010. Natančen urnik za slednje bo na voljo mesec pred pričetkom. |
|
|
|
|
|
Delavnice vodita Kim Komljanec in Lea Menard |
|
|
|
|
|
Usposabljanja se nadgrajujejo in so zasnovana sistematično kot zaključen del celote, zato je priporočljivo, da so udeleženci prisotni na vseh delavnicah gledališča in filma. |
|
|
|
|